Od dnia
Centrum ułatwia cudzoziemcom załatwianie wszelkich spraw począwszy od uzyskiwania niezbędnych informacji, legalizacji pobytu i zatrudnienia w Polsce, pobierania odcisków linii papilarnych, przedłużania wiz, spisywania protokołów przesłuchań stron i świadków do prowadzonych postępowań, a także odbioru decyzji oraz kart pobytu.
Integralną częścią Centrum Obsługi Cudzoziemców jest pomieszczenie przeznaczone dla rodzica lub opiekuna dziecka, który jest klientem Centrum. Pokój ten został dostosowany i wyposażony stosownie do potrzeb zarówno dzieci jak i rodziców, np. do zabawy lub podania dziecku posiłku.
Dla osób niepełnosprawnych zostały wykonane wszystkie niezbędne udogodnienia, w celu swobodnego przemieszczania się (np. podjazdy oraz toaleta). Z myślą o poprawie warunków obsługi klientów pomieszczenia zostały wyposażone funkcjonalnie i dostosowane do potrzeb klienta. Biorąc pod uwagę zróżnicowaną kulturowość klientów Centrum jest wyposażone w monitoring, a także w system alarmowy. Hol (poczekalnia) został wyposażony w stoliki i krzesła dla klientów, kolejkomat, tablice informacyjne.
Z uwagi na masowy napływ cudzoziemców do Polski w tym również ponad 800 % wzrost spraw w województwie opolskim od 2013 r., a także wychodząc naprzeciw potrzebom klientów został utworzony elektroniczny system rejestracji wizyt w Urzędzie. Wprowadzenie takiego sytemu zapewniło sprawniejszą obsługę klientów, zmniejszyło kolejki oczekujących cudzoziemców do złożenia wniosków lub odbioru dokumentów oraz umożliwiło cudzoziemcom zaplanowanie wizyty w Urzędzie w dogodnym dla siebie terminie.
Stworzenie profesjonalnego Centrum Obsługi Cudzoziemców zapewniło poprawę bezpieczeństwa klientów jak i urzędników OUW, oraz wpłynęło korzystanie na wizerunek administracji rządowej i usprawniło procesy związane z obsługą cudzoziemca.
Doposażenie urzędników w nowy sprzęt informatyczny znacznie przyczyniło się do sprawniejszej obsługi cudzoziemców oraz przepływu informacji pomiędzy wojewodą a organami biorącymi udział w prowadzonych postępowaniach dot. cudzoziemców.
Utworzenie Centrum Obsługi Cudzoziemców zapewniło obywatelom państw trzecich obsługę o standardach europejskich, począwszy od warunków lokalowych, profesjonalną obsługę, zapewnienie kompleksowej informacji korzystając z nowoczesnej e-administacji, a kończąc na poprawie warunków bezpieczeństwa i szeroko pojętego porządku publicznego.